fredag 27. februar 2015

Oppdrag 16 -Hvordan er det å være ungdom i 2015?

Hei Hei!! Nå er det en god stund siden jeg har blogget.
Nå er jeg heldig vis tilbake. I dag er oppdraget å skrive om" hvordan det er å være ungdom?"Det passet bra med dette oppdraget for jeg er ungdom selv.

Alle vet Hvordan det er å være ungdom, Hva som må til for å passe inn, Hva utsende du har, Hva oppførsel du har?
Ungdomstiden er en tid der alle har masse press på seg og du under en stor utvikling. Man har et press når det gjelder:
1) utsende : har masse å si om du har det sammen fjortis utsende som alle andre jenter. alt som er inn er ofte kult.
2) at du må gjøre det bra på skolen: alle andre får gode karakterer og tenker bare på 5-6 i kar. alle har høye forventninger.
3) du er ikke godt nok for andre. mange ganger kan det føles ut som om folk dømmer deg for den du er og kan ikke være deg selv. det kan føre til at du føler deg mindre vært og ikke godt nok.
4) du føler deg andreledes. det er vanskelig og forklare akkurat dette men du gjør bare det.
5) det er mye press på ungdommen når det gjelder kropp og utsende. jenter er det press på å ha den flott rompa og sånne ting. jeg er litt usikker på hva press gutter har når det gjelder korpp. men jeg tror det går mye på om du har store muskler og sånne ting.

Hele ungdoms tiden er et press rett og slett med masse drama hele tiden. Du trenger masse søvn og lytte til kroppen gi den det du trenger. Plusset med ungdom å være ungdom er at du har mer ansvar for deg selv. Du kan jobbe og tjene litt penger. Når du blir 16 år kan du få moped lappen. Du har også venner du kan være med og nyte tiden som ungdom.

Det ble et klage innlegg i dag vist. hahha:) Men vær deg slev og ikke vær redd for å si din meining. Det spiller ingenting rolle hva andre sier om deg. så lenge du trives med deg selv har du ingenting andre skulle ha sagt om deg.

Det var det jeg fikk tid til i dag. Er det noen som kjenner seg igjen ?  håper alle får en kjekk helg det fortjener alle;) kos dere !!


jeg tenkte og av slutte dette innlegget med et bilde;)


Bilderesultat for venner






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar